Može li stres biti uzrok ekcema?

Stres je široki pojam koji obuhvaća niz različitih emocija, kao što su anksioznost, potištenost, depresija, čak i panika, koje dovode do općeg lošeg raspoloženja. Može se manifestirati na različite načine te se, protivno vašim željama, odraziti na sve dijelove vašeg života. Stres može utjecati ne samo na vaše psihičko i emocionalno, već i na fizičko stanje.

Muškarac češe lakat

Ako vi ili član vaše obitelji već bolujete od ekcema, nema sumnje da ga psihološki faktori mogu pogoršati te uzrokovati razbuktavanje bolesti i epizode jakog svrbeža. Hormon stresa, kortizol, utječe na imunološki sustav, što može dovesti do razbuktavanja ekcema. Osim toga, neka su istraživanja pokazala da određeni oblici stresa mogu smanjiti djelotvornost zaštitne barijere kože i tako pogodovati tegobama kao što su psorijaza i ekcem te kožne alergije.

Za više informacija o ekcemu kliknite ovdje.

Najčešći uzroci stresa u odraslih osoba uključuju:

  • pritisak na poslu ili gubitak radnog mjesta
  • gubitak bliske osobe
  • preseljenje
  • novčane brige

Najčešći uzroci stresa u djece uključuju:

  • društveni pritisak, npr. nasilje u školi
  • učenje za ispite
  • razvod roditelja ili gubitak bliske osobe

U stresnim razdobljima potrebno je dodatno njegovati kožu te pokušati izbjeći fizičke iritanse. Između ostalog, možete poduzeti i sljedeće korake:

  • Redovito se tuširajte i koristite blage proizvode za tuširanje koji ne sadrže mirise.
  • Ako više volite kupke, kupajte se najviše 10 minuta.
  • Tuširajte se ili kupajte u toploj (ne vrućoj) vodi.
  • Nosite širu, pamučnu odjeću.

Savjeti za sprječavanje stresa

Svatko na stres reagira drugačije, no evo nekoliko savjeta koji bi vam mogli pomoći da stres stavite pod kontrolu.

Žena udara loptu
  • Utvrdite uzroke stresa kako biste bili spremni suočiti se s njima.
  • Održavanje zdravog načina života pomoći će vam da lakše prebrodite izrazito stresna razdoblja.
  • Budite aktivni, izađite na svježi zrak i vježbajte. 
  • Spavajte dovoljno. 
  • Jedite zdravo i pijte dovoljno vode.
  • Izdvojite vrijeme za sebe - svakog dana nađite vrijeme za opuštanje i uživanje u stvarima koje vas istinski usrećuju.
  • Odredite si ciljeve - postavljanje izazova, savladavanje novih vještina i nova iskustava mogu povećati samopouzdanje, osnažiti vas i izazvati osjećaj sreće i postignuća.
  • Bavite se dobrovoljnim radom - pomaganje drugima često je savršeni protulijek za vlastite brige.
Image